Sunday, December 5, 2010

PELAN PEMASARAN-BAGAIMANA MENJADI RAKAN KONGSI SYARIKAT

PELAN PEMASARAN 4LIFE TRANSFER FACTOR
Bagi mereka yang meyertai perniagaan 4Life Research, syarikat telah menyediakan pelan pembayaran yang terbaik dalam industri untuk memastikan agen-agen 4Life Research mendapat ganjaran yang setimpal. Terdapat 5 cara untuk agen-agen 4Life Research menjana pendapatan yang lumayan.


1. Rapid Rewards (Ganjaran Cepat)
Setiap agen yang menaja agen baru akan mendapat 25% dari Life Points (LP) agen baru itu semasa dia mendaftarkan diri. Sebagai contoh, Sekiranya Agen A menaja Agen B, Agen A akan mendapat 25% dari LP Agen B yang dia terima semasa mendaftarkan diri.

2. Preferred Customer (Pelanggan Istimewa)
Sekiranya terdapat sesiapa yang hanya ingin menggunakan produk 4Life Research tanpa menyertai perniagaan itu, beliau boleh mendaftarkan diri sebagai “Preferred Customer” (Pelanggan Istimewa). Agen yang memperkenalkan pelanggan istimewa ini, akan menerima komisyen sebanyak 25% daripada LP produk yang dibeli.

3. Personal LP Rebate (Rebat LP Persendirian)
Setiap bulan, agen-agen dikehendaki membeli barangan yang mempunyai nilai 100LP untuk meneruskan perniagaan mereka. Sekiranya agen itu membeli lebih dari 100LP, agen itu akan menerima rebat 25% dari nilai LP lebihan itu. Sebagai contoh, Agen A membeli barangan bernilai 200 LP pada bulan pertama, beliau akan menerima rebat sebanyak 25% dari LP lebihan iaitu 100LP. Ini bermakna beliau akan menerima rebat sebanyak 25LP

4. Generational Bonus (Bonus Generasi)

Setiap agen, akan menerima bonus bagi setiap orang yang ditaja dalam rangkaian beliau. Bonus ini adalah dalam benutk peratusan LP peribadi setiap ahli dalam rangkaian beliau. Carta dibawah menunjukkan Peratusan bonus yang diterima.

Secara ringkas, setiap agen akan menerima:

a) 2% dari LP setiap agen yang berada di tahap pertama rangkaian mereka (Level 1)
b) 25% dari LP setiap agen yang berada ditahap kedua rangkaian mereka (Level 2)
c) 5% dari LP setiap agen yang berada ditahap ketiga rangkaian mereka (Level 3)
d) 6% dari LP setiap agen yang berada ditahap keempat dan kebawah mereka (Level 4 and below). Ini hanya untuk agen yang mencapai tahap “Diamond”. Sekiranya agen itu telah Berjaya mencapai tahap “Presidential Diamond”, peratusan yang diterima meningkat kepada 12% dari LP agen-agen di tahap keempat dan kebawah.

5. Power Pool Bonus
Setiap agen yang menaja 3 atau lebih agen baru setiap bulan, layak untuk menerima Power Pool Bonus iaitu 3% dari hasil jualan syarikat seluruh dunia yang dikongsi bersama dengan agen- agen lain yang layak. Agen itu hanya perlu menaja 3 agen baru dalam masa sebulan, dn pastikan agen baru itu membeli barangan bernilai 100LP dalam bulan kedua mereka, dan agen yang menaja mereka akan menerima pembayaran Power Pool Bonus dalam bulan ketiga mereka.


Peringkat-Peringkat Dalam Perniagaan 4Life Research


Carta Pelan Ganjaran diatas menunjukkan semua peringkat yang boleh dicapai oleh mana-mana agen dalam pernigaan 4Life Research. Secara ringkasnya, peringkat-peringkat itu adalah seperti berikut:

1. Leader

Leader adalah peringkat permulaan dalam perniagaan 4Life Research. Kebanyakan agen-agen baru akan bermula diperingkat ini.

2. Diamond
Diamond adalah peringkat kedua dalam perniagaan 4Life Research. Untuk mencapai peringkat ini, anda perlu ada 6 agen yang ditaja dalam tahap 1 anda (Level 1) dan jumlah LP kumpulan dari Tahap 1 hingga 3 mesti melebihi 3,000 LP.
Anda juga boleh memulakan perniagaan anda ditahap Diamond. Untuk keternagan lanjut bagaimana anda boleh memulakan perniagaan anda pada tahap ini, sila rujuk bahagian “Memulakan Perniagaan Anda”

3. Presidential Diamond
4. Gold International Diamond
5. Platinum Diamond



Memulakan Perniagaan Anda


Untuk memulakan perniagaan 4Life Research, anda mempunyai berbagai pilihan. Anda boleh bermula sebagai Leader ataupun Diamond.

1. Leader

Peringkat Leader adalah peringkat permulaan bagi kebanyakan ahli perbiagaan 4Life Research. Untuk bermula sebagai leader, anda hanya perlu membeli salah satu pakej berikut:
Pakej Barangan Harga LP:


Success Pack 1 : 4 botol 4Life TF Advanced Formula
1 Sistem Latihan Compass
RM 600.00
105 LP

Success Pack 2 : 3 botol 4Life TF Plus Advanced
1 Sistem Latihan Compass
RM 615.00
115 LP

Success Pack 3 : 1 botol 4Life TF Plus Advanced
2 botol 4Life RIoVida
1 Sistem Latihan Compass
RM 660.00
115LP

Success Pack 4 : 2 botol 4Life TF Advanced Formula
1 botol 4Life RioVida
1 kotak Tea4Life
1 Sistem Latihan Compass
RM 600.00
105LP


2. Diamond

Anda boleh memulakan perniagaan anda pada peringkat Diamond. Untuk memulakan perniagaan anda pada peringkat ini, anda perlu membeli “Diamond Pack” (Pakej Diamond) semasa anda mendaftarkan diri sebagai agen: Pakej-pakej Diamond yang ditawarkan berharga RM 2050.00 dan mengandungi barangan berikut:
1. 4 botol 4Life TF Plus Advanced
2. 4 botol 4Life Transfer Factor Advanced
3. 2 pek mengandungi 2 botol 4Life Transfer Factor RioVida setiap pek.
4. 6 kotak Tea4Life
5. 1 beg Diamond
6. 1 Sistem Latihan Compass

Untuk Winners Diamond Plus ..belian untuk 2 bulan terus pakej berharga Rm2700 dgn bahan2,,dan buku2 lengkap serta Flyers!!

No comments:

Post a Comment